FAQ Frågor och svar
Se vår översikt över vanliga frågor och svar om frakt, produkter, reklamationer, returer och annat.
Frakt
Skickar ni utanför Skandinavien?
Just nu skickar vi endast i Sverige och Norge.
Måste jag betala frakt?
Gratis frakt vid köp över 599 kr. Vid köp under 599 kr är det en fraktkostnad på 39 kr.
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstid: 2-6 arbetsdagar.
Leveransuppgifter med spårningslänk skickas till dig via e-post.
Vad gör jag om jag har fått hem en trasig produkt?
Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna helt utan kostnad. Kontakta oss på kundtjänst customerCare@eleniandchris.com med ditt ordernummer så hjälper vi dig.
Jag har problem med att spåra mitt paket.
Ibland tar det transportören 2-3 arbetsdagar för att registrera din leveransstatus. Om ditt spårningsnummer inte uppdateras eller fungerar alls, kontakta oss via vår Kontaktsida.
Vilket transportfirma använder ni?
I Sverige använder vi PostNord för att leverera paket.
Produkt
Hur kan jag hitta mer information om en produkt?
Du kan lära dig allt om våra produkter på respektive produktsidor. Om du har ytterligare frågor, låt oss hjälpa dig genom att kontakta oss via vår kontaktsida.
Vilka hudtyper är era Skin Care-produkter lämpliga för?
Våra produkter kan användas av alla hudtyper, även känsliga. De är dermatologiskt testade och parabenfria. Om du har känslig hud rekommenderar vi att du gör ett test på en liten yta av din hud innan du applicerar på resten av ansiktet/huden.
Erbjuder ni prov på produkter?
Vi erbjuder tyvärr inte prover för tillfället.
Var tillverkas Eleni & Chris produkter?
Vår utvecklings- och designavdelning är baserad i Norge.
E&C Hårvård produceras i Storbritannien och Sverige.
E&C Hudvård produceras i Storbritannien.
E&C Hårborstar tillverkas i Sydkorea.
Vår utvecklings- och designavdelning är baserad i Norge, medan den slutliga produktutvecklingen sker i våra samarbetspartners laboratorier i Storbritannien och Sverige. Alla produkter utvecklas i enlighet med gällande EU-lagstiftning, inklusive kosmetikaförordningen (EG) 1223/2009 och REACH, och vi säkerställer att alla nödvändiga krav och dokumentation finns på plats.
Använder ni parabener i era produkter?
Nej, vi använder inte parabener.
Hur ofta uppdaterar ni era ingredienslistor?
Våra formulas uppdateras då och då som en del av vårt engagemang för innovation. Därmed kan ingredienslistorna som visas på våra produkter variera från förpackningen på produkterna, beroende på tid och inköpsområde.
Observera att produkters ingredienser kan förändras över tid. Kontrollera alltid förpackningen för den senaste informationen och för att vara helt säker innan användning
Är Eleni & Chris produkter veganska och glutenfria?
Vissa av våra produkter är veganska och/eller glutenfria, men inte alla. Om du har en glutenintolerans eller är vegan, vänligen se ingredienslistorna på varje produkt för mer information.
Reklamation och returer
Vad gör jag om har fått hem fel eller trasig vara?
Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna helt utan kostnad. Kontakta oss på kundtjänst customerCare@eleniandchris.com med ditt ordernummer så hjälper vi dig.
Vad gör jag om jag vill returnera eller byta en vara?
Vi är ledsna att du inte gillade dina Eleni & Chris-produkter. Vänligen kontakta oss på kundtjänst customercare@eleniandchris.com med ditt ordernummer och namn på de produkter du vill byta eller returnera, så tar vi hand om resten.
När skickas min beställning från ert lager?
Varor skickas vanligtvis från vårt lager inom två till tre vardagar. Om du har lagt en order under en helg kommer varorna vanligtvis packas under nästkommande vardag.
Övriga frågor
Produkten jag söker är slut i lager, vad gör jag?
Vi rekommenderar att du prenumerar på våra nyhetsbrev. På detta sätt får du tillgång till nya produkter, kampanjer och nyheter.
Har du frågor gällande samarbeten med Eleni & Chris?
Oavsett om du har en blogg, representerar ett spännande varumärke eller ska anordna ett event, är du välkommen att kontakta vår marknadsavdelning på media@eleniandchris.com.
Jag har en rabattkod, hur gör jag?
Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in koden vid utcheckningen i kassan innan du betalar. Det är inte möjligt att kombinera rabattkoder eller lägga till en rabattkod i efterhand.
Har du andra frågor?
Du kan kontakta oss via vår kontaktsida! Vi hjälper dig gärna.